Veelgestelde vragen

Is het mogelijk mijn wachtwoord opnieuw op te vragen?

Ja, dit is mogelijk. Open hiervoor de wachtwoord vergeten pagina.

Hoe bepaal ik mijn maat?

Motorkleding moet goed passen en lekker zitten. Uiteraard kunt u even contact met ons opnemen voor persoonlijk advies wat betreft pasvorm, wij helpen u graag! Ook kunt u terecht op onze overzichtelijke maatvoeringen pagina, daar kunt u exact de afmeting vinden per producttype en merk. Ga hier naar de maattabellen.

Uw helmmaat bepaalt u hier: helmmaat bepalen

 

Wat zijn de verzendkosten?

Bij Motorkledingwinkel.nl is het verzenden gratis!

Bij retour zendingen zonder ruilen zal echter een bijdrage in de verzendkosten van € 3,95 worden verrekend met het aankoopbedrag

Met wie verzenden jullie?

De verzending in Nederland en Belgie wordt verzorgd door GLS. Retourzendingen kunt u versturen met een vervoerder naar keuze.

Het verzendproces van Motorkledingwinkel.nl verloopt via de onderstaande stappen:

1.U heeft besteld en betaald. Uw bestelling komt op “betaald” te staan. U heeft besteld en maakt de betaling over, uw bestelling staat op nieuw. Zodra uw betaling is ontvangen komt uw bestelling op “nieuw”te staan.
2. Uw bestelling wordt samengesteld in één van onze Nederlandse of Buitenlandse warenhuizen. Uw bestelling komt op “in behandeling” te staan.
3. Uw bestelling wordt samen met andere Motorkledingwinkel.nl bestellingen door GLS van onze warenhuizen naar een Nederlands GLS sorteercentrum gebracht. Uw bestelling staat op “verzonden”.
U ontvangt binnen 3 uur uw unieke track en tracé code om uw zending te volgen.
4. Uw bestelling wordt samen met andere Motorkledingwinkel.nl bestellingen door GLS gesorteerd op basis van de postcodes.
5. Uw bestelling wordt door GLS bezorgd op het door u opgegeven verzendadres.

Track & Trace

  • Nadat uw bestelling ons magazijn heeft verlaten, ontvangt u een verzendbevestiging e-mail met een GLS track & trace code. Met deze code kunt u de bestelling volgen op de website van GLS (link)

Bezorg pogingen

  • De bezorger van GLS biedt de bestelling aan op het afleveradres. Wanneer u de bestelling niet aan kunt nemen, ontvangt u een notificatie van GLS dat deze geprobeerd hebben de zending af te leveren.
  • Uw bestelling word de volgende werkdag weer op nieuw aangeboden. Mocht u dan wederom de bestelling niet in ontvangst kunnen nemen, dan wordt de bestelling naar een dicht bijzijnde GLS depot gebracht waar u het gedurende 3 weken af kunt halen alvorens het weer retour wordt gestuurd naar Motorkledingwinkel.nl.

Wanneer wordt mijn bestelling afgeleverd?

GLS hanteert de volgende bezorgdagen voor de 1e en 2e pakketbezorgingen.

 

Bezorgdagen GLS

 

Maandag

Dinsdag

Woensdag

Donderdag

Vrijdag

Zaterdag

Zondag

1e pakketbezorging

x

x

2e pakketbezorging

x

x

 

Let op: 1e pakketbezorgingen geschiedden NOOIT op zaterdag en zondag.
Let op: 2e pakketbezorgingen geschiedden NOOIT op zaterdag en zondag.

Kan ik zelf bepalen wanneer mijn bestelling wordt bezorgd?

Helaas is het momenteel nog niet mogelijk om zelf de bezorgtijd van uw bestelling te bepalen. Wij werken er hard aan om u deze mogelijkheid in de toekomst wel aan te bieden.

Ik was niet thuis toen mijn pakket werd aangeboden, wanneer vindt de volgende levering plaats?

GLS probeert in totaal twee keer om uw bestelling bij u af te leveren.
De 1e afleverpogingen vinden plaats op maandag tot en met vrijdag.
De 2e afleverpogingen vinden plaats op maandag tot en met vrijdag.

 

U ontvangt na de eerste afleverpoging ook een notificatie van GLS. U kunt daarmee een nieuwe bezorgafspraak maken op de website van GLS. Dit moet echter wel voor 22.00 uur op de dag van de eerste afleverpoging gebeuren, anders wordt uw bestelling de volgende bezorg dag aangeboden.

Mocht u tijdens de 2e afleverpoging ook niet uw bestelling in ontvangst kunnen nemen, dan wordt uw bestelling gebracht naar een GLS depot. Hier kunt u uw bestelling gedurende 3 weken afhalen voordat het weer retour wordt gestuurd naar Motorkledingwinkel.nl

Wat is de levertijd?

Afhankelijk van uw bestelling (1 of meerdere merken) kan de levertijd variëren. Wij doen er alles aan om uw bestelling zo snel mogelijk bij u in huis te krijgen.

Soms is het niet de beste manier om zelf altijd voorraad houdend te zijn, Denk hierbij aan merken die sterk innoverend zijn zodat bij de minste marktwerking kleine of grote modificaties of CE keuringen worden gewijzigd veranderd of worden doorgevoerd.

Door bij deze merken niet geheel zelf voorraad houdend te zijn hebben wij de mogelijkheid u altijd een up to date artikel  te leveren met de nieuwe keuringen en modificaties.
 
Wij hebben 8 magazijnen in Nederland, 4 in Duitsland, 1 in Engeland, 3 in Italie en 1 in de USA. U begrijpt dat dit een nogal complexe logistiek met zich mee brengt. Houd u rekening met de transit tijd om een order te in gereedheid te brengen en te verwerken.

Onderstaand een indicatieve levertijd.

Alpinestars            3-8 werkdagen (Magazijn NL), (Magazijn Italie 8-14)
Arai                         2-4 werkdagen (NL)
Buese                        3-4 werkdagen (NL,D)
Fox                        2-8 werkdagen (NL,UK,USA)
GC                        1-4 werkdagen (NL)
Held                        1-8 werkdagen (NL, D)
HJC                        2-4 werkdagen (NL)
Jopa                        1-4 werkdagen (NL)
JT racing            1-9 werkdagen (NL,USA)
Revit                        1-4 werkdagen (NL)
Richa                        1-3 werkdagen (NL, B)
Rocc                        1-3 werkdagen (NL,D)
Schubert            2-4 werkdagen (NL,D)
Shoei                        2-4 werkdagen (NL,FR)
Shark                        1-8 werkdagen (NL, FR)
Sidi                        1-8 werkdagen (NL,I)
Spidi                        1-8 werkdagen (NL,I)
X lite                        2-8 werkdagen (NL)
TCX                         2-3 werkdagen (B), (Magazijn Italie 3-4 weken)

 

Indien de levertijd langer is dan 2 weken krijgt u een bericht van ons. Als wij het vermoeden hebben dat een bepaald product niet meer te leveren is zullen wij contact met u opnemen en mogelijk een alternatief voorstellen.

Merken zoals Fox en Alpinestars werken met bepaalde producten die alleen geproduceerd worden voor of in bepaalde seizoenen. Afhankelijk van het continent zijn deze producten eerder of veel later leverbaar. Een 365 haalbaarheid van voorraad is door dit beleid van de producenten niet mogelijk.

 

Kan ik mijn bestelling op een ander adres af laten leveren?

Uiteraard kunt u uw bestelling ook op een ander adres dan uw factuuradres laten bezorgen. In uw ‘Motorkledingwinkel.nl’ account heeft u de mogelijkheid om een factuuradres en verzendadres op te geven. Dit kunt u te allen tijde aanpassen . Hierdoor hebt u de vrijheid om de ene keer uw bestelling te laten bezorgen op uw thuisadres en de volgende keer op uw werkadres.

Let op: Na het definitief plaatsen van uw bestelling kunt u het afleveradres niet meer wijzigen. Ook onze klantenservice kan dit niet meer voor uw doen.

Kan ik mijn bestelling volgen?

In ‘Mijn Motorkledingwinkel’ account kunt u het verloop van uw bestelling volgen totdat wij uw bestelling vanuit ons magazijn hebben over gedragen aan GLS. In ‘Mijn Motorkledingwinkel’ komt bij uw bestelling op ‘Verzonden’ te staan.
Daarnaast wordt u op de hoogte gehouden via e-mail.

Nadat uw bestelling ons magazijn heeft verlaten ontvangt u van ons een verzendbevestiging e-mail met uw GLS track & trace code. Deze track & trace code kunt u op de website van GLS invoeren om het verdere verloop van uw bestelling volgen.

Let op: Nadat wij de bestelling hebben overgedragen aan GLS is het NIET mogelijk om het verdere verloop van uw bestelling te volgen in ‘Mijn Motorkledingwinkel.nl’. Uw geretourneerde artikelen kunt u zelf volgende d.mv. de code die u ontvangt.

Hoe wordt mijn bestelling verpakt?

Wij verpakken onze producten goed en stevig. Toch kan het voorkomen dat een verpakking reeds eerder gebruikt is en daardoor bedrukkingen bevat. Om onnodige verspilling tegen te gaan en ons steentje bij te kunnen dragen aan het milieu gebruiken wij deze verpakking nogmaals (indien mogelijk).

Welke betaalmogelijkheden zijn er?

U kunt bij motorkledingwinkel.nl gebruik maken van de volgende betaalmogelijkheden:


iDEAL
Met iDeal kunt u binnen de vertrouwde, veilige en eenvoudige manier online aankopen afrekenen. U rekent af via een beveiligde Internet betaalomgeving. Tot nu toe werken de volgende banken met iDeal: ABN Amro Bank, Fortis, SNS Bank, Postbank en Rabobank. Wanneer u bij stap 3 in het bestelproces bent gearriveerd, klikt u op de iDEAL-betaalknop en selecteert u uw bank. Vervolgens wordt u doorgeleid naar uw eigen bank, waar de betaalopdracht al is klaargezet. Na het invullen van een aantal gegevens kunt u het bedrag overmaken. Het bedrag wordt direct van uw betaalrekening afgeschreven en Motorkledingwinkel.nl krijgt een seintje dat de bestelling is betaald. Vervolgens gaan we over tot verzending van de bestelling. Meer informatie over deze betaaloptie vindt u op http://www.ideal-betalen.nl

Achteraf betalen
Sinds kort kunt u ook bij motorkledingwinkel.nl eerst uw bestelling ontvangen en daarna pas betalen. Mocht het dan niet passen dan kunt u uw producten terugsturen en stoppen wij het achteraf-betalen proces. Alle communicatie, dus de bevestiging, factuur, herinneringen etc, geschieden per mail. Als het voor u niet mogelijk is om achteraf te betalen, om wat voor reden dan ook, kunt u altijd contact opnemen met ons om de mogelijkheden te bespreken (info@motorkledingwinkel.nl).

Credit Card
Via iDeal kunt u ook met een creditcard (Master Card en Visa Card) betalen. U komt deze optie vanzelf tegen als u op de button hebt gedrukt.

Pinbetaling
Als u hebt aangegeven dat u de bestelling in onze vestiging komt ophalen, dan kunt u daar alleen afrekenen middels een pinbetaling. Contant afrekenen is niet mogelijk.

Handmatige overschrijving
Wanneer om de een of andere reden de betaling via bovenstaande methoden niet lukt, kunt u altijd nog het bedrag overmaken met een reguliere overschrijving. Vermeld dan wel uw ordernummer! Bent u uw ordernummer kwijt, dan kunt u dit terugvinden als u ingelogd bent op uw account, onder . Ook ontvangt u een e-mailbevestiging waarin alle gegevens van de door u geplaatste order zijn opgenomen. Let er echter wel op dat een overschrijving enkele dagen in beslag neemt en daardoor de bestelling niet direct door ons zal worden uitgevoerd.

Help, ik heb een verkeerd product ontvangen

Vragen

  • Ik heb een verkeerde maat/kleur van een artikel toegezonden gekregen, wat moet ik nu doen?
  • Mijn geleverde bestelling bevat niet alle artikelen die ik heb besteld, wat moet ik nu doen?
  • Ik heb een artikel ontvangen dat ik niet heb besteld, wat moet ik nu doen?

Ik heb een verkeerde maat/kleur van een artikel toegezonden gekregen, wat moet ik nu doen?

In ons magazijn proberen wij zo zorgvuldig mogelijk uw bestelling bij elkaar te zoeken. Het kan desondanks gebeuren dat wij per ongeluk een artikel met de verkeerde maat of kleur naar u hebben verzonden.

Wanneer u artikel(en) in de verkeerde maat en/of kleur hebt ontvangen, kunt u deze het beste meteen retourneren. Vergeet niet het bij uw bestelling ontvangen retour pdf in te vullen met het nieuwe gewenste artikel, kleur of maat en bij te sluiten.
Zonder bijgesloten retour formulier kunnen wij uw retour niet behandelen.

U hoeft uw nieuwe artikel niet opnieuw te bestellen. 

Hoe werkt ruilen en retour sturen?

Hier vindt u alle informatie over het ruilen of terug sturen van onbeschadigde artikelen. Als u een artikel beschadigd heeft ontvangen of wanneer dit defect is geraakt, dan verwijzen we u naar de veelgestelde vragen over garantie. U kunt de meeste producten die u bij ons gekocht heeft, tegen bepaalde voorwaarden retourneren binnen 14 dagen. Alvorens producten retour te sturen dient u contact op te nemen met onze klantenservice zodat wij hiervan op de hoogte zijn en u het retouradres kunnen toesturen.

Retourzendingen zijn voor risico van de koper. Dit houdt in dat motorkledingwinkel.nl niet aansprakelijk is voor het beschadigen of zoekraken van retourgestuurde artikelen. Vraag daarom op het postagentschap altijd om een 3S-nummer en bewaar deze goed. De kosten voor het retour sturen zijn voor uw eigen rekening. Mocht er een product beschadigd of niet goed geleverd zijn dan betalen wij u uiteraard de verzendkosten terug.

Wijze van verzending van een ruiling of retour

Wanneer u de retour vanuit Nederland verstuurt en deze past niet door de brievenbus, dan kunt u het pakket afgeven op een agentschap van PostNL. Pakketten voorziet PostNL van een 3S code. Met deze code is het voor u mogelijk om het verzendtraject van pakket te volgen via de site van PostNL www.tracktrace.nl en zo te zien wanneer het pakket op de plaats van bestemming is aangekomen. Vraagt u op het postagentschap daarom altijd om het 3S nummer.

Zodra wij uw retourzending verwerkt hebben sturen wij u een e-mail ter bevestiging. U ontvangt geen vervangend exemplaar voor het door u geretourneerde artikel. Wij betalen het door u betaalde product bedrag terug.

Als u de bestelling heeft betaald met iDEAL, dan kunt u het betaalde bedrag binnen uiterlijk 14 werkdagen na de verwerkingsdatum van uw retour of annulering op uw rekening verwachten. Als u heeft betaald met creditcard of Maestro, houdt u dan rekening met een verwerkingstijd van drie weken. Cadeaubonnen worden binnen 24 uur na de verwerking van uw retourzending automatisch opgewaardeerd. U kunt de waarde dan weer voor een volgende bestelling gebruiken.

Retourkaart downloaden, dit kan hier.

 Stap voor stap uitgelegd 

1. Log in op uw Motorkledingwinkel.nl account en selecteer de bestelling en de artikelen die u wilt retourneren.
2. Download het ruil retourdocument en print het uit.
3. Vul het formulier in met uw 4 cijferig order nummer en uw nieuwe keus met model maat of kleur, ruilen of terug betalen.
5. Mocht het nieuwe artikel van uw keus duurder zijn dan ontvangt u een bijbetalings mail, het verschil van een goedkoper product word na het herroepings recht teruggestort.
4. Knip het retourdocument in twee delen, het retourformulier (1) en het adres retouretiket (2).
5. Leg het artikel en het retourformulier (1) in de doos en plak het adres retouretiket (2) op de doos.
6. Geef uw retourzending af bij een PostNL punt en bewaar uw verzendbewijs. De retourzending is voor uw rekening.
7. Na ontvangst van uw retourzending ontvangt u een bevestiging via e-mail wanneer uw retour is verwerkt. Uw artikelen worden binnen uiterlijk 30 dagen verrekend.

Terugbetaling

Verwerking van een retourzending bij Motorkledingwinkel.nl:

1. Geef uw retourzending af bij een PostNL punt en bewaar uw verzendbewijs. De retourzending is voor uw rekening.
2. Uw pakket wordt door PostNL naar ons retourcentrum gebracht.
3. Uw retourzending wordt gecontroleerd. ( u ontvangt een retour email)
4. Na een geslaagde controle wordt het artikel met u verrekend.
5. Bij retour sturen zonder ruilen word een bijdrage in de verzendkosten van € 3,95 verrekend met het aankoop bedrag

Hieronder ziet u per betaaloptie hoe een artikel wordt verrekend en met welke tijdsduur u rekening dient te houden.

Betaalmethode & Terugbetaling

Betaalmethode

Verrekening methode

Tijdsduur*

 

Bankrekening

Binnen 14 dagen

 

Bankrekening

Binnen 14 dagen

 

Creditcard rekening

Binnen 30 dagen

 

PayPal rekening

Binnen 30 dagen

 

Bankrekening

Binnen 30 dagen

 

Motorkleding tegoed

Binnen 7 dagen

* Normale verwerkingstijd, uitzonderingen daargelaten.

Zijn er ook artikelen die ik niet kan retourneren?

Wanneer het product defect is wegens normale slijtage kunnen wij dit helaas niet vergoeden. Klachten en artikelen die wij niet kunnen vergoeden zijn:

  • normale slijtage van zolen en hakken
  • kale neuzen bij schoenen door normale slijtage van buitenaf
  • beschadiging aan hiel
  • door verkeerd of intensief gebruik veroorzaakte gebreken
  • overmatige transpiratie
  • afgeven en verkleuring van schoenen en kleding
  • ondergoed
  • pillen van kleding en schoenen
  • electronische producten en accu’s 

Hoe zit het met garantie?

Wij leveren al onze producten met standaard garantie van minimaal 1 jaar. De meeste garantiezaken handelen wij in samenwerking met de leverancier af, in sommige gevallen lossen wij het persoonlijk op. Uiteraard staat een tevreden klant voorop! Heeft u problemen met een product? Neem dan contact met ons op om de mogelijkheden te bespreken.

Wat is het adres van jullie hoofdvestiging?

De vestiging waar wij het grootste aantal producten op voorraad hebben:

Motorkledingwinkel.nl
Telfordstraat 16
8013 RM Zwolle 

Gratis Verzending!

Alle topmerken onder 1 dak

Veilig betalen

Track & Trace verzenden

14 dagen bedenktijd

Sparen voor korting
 
CO2 Vriendelijk

klantenbeoordelingen

Veilig betalen en Veilig verzenden

Partner Points

Adres:

Telfordstraat 16
8013 RM 
Zwolle 


Volg ons ook op:
Volg ons op Facebook  Volg ons op Twitter  Volg ons op Google Plus